♥●•٠·˙سایت تفریحی ♥●•٠
طنز . عکس . خبر و کلی مطالب جالب
آبگرمکن تولید مهندسین داخلی 





تاریخ: پنج شنبه 24 اسفند 1391برچسب:آبگرمکن تولید مهندسین داخلی,
ارسال توسط حسین

(۲۰ فوت کوزه گری آشپزهای حرفه ای)

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org




1. اگر کاهو تلخ است، می توانید آن را چند دقیقه ای (حدودا ۱۵ دقیقه) داخل محلول آب سرد و نمک قرار دهید.

2.میوه های قرمزرنگ را قبل از شستن حتما چند ساعت در یخچال قرار دهید تا زمان بیشتری سالم بمانند و لهیده نشوند.

3. همیشه سیب را داخل نایلون پلاستیکی درباز در یخچال قرار دهید. سیب، گازی از خود متصاعد می کند که به بهتر رسیدن سایر میوه ها و سبزی ها کمک خواهد کرد، بنابراین اگر میوه نرسیده ای دارید، از سیب برای رسیدن سریع تر آن استفاده کنید.

4. هنگام سرخ کردن موادغذایی، حرارت را از ۱۸۰ درجه سانتی گراد بالاتر نبرید. بعد از هر بار سرخ کردن، روغن درون ظرف را خالی و با دستمال آن را پاک کنید و دوباره روغن بریزید و موادغذایی را سرخ کنید اما بعد از ۸ بار حتما ظرف را بشویید. موادغذایی سرخ شده را در اتمام کار روی حوله کاغذی بگذارید تا روغنشان خوب گرفته شود.

5.برای خوش طعم شدن ماهی سرخ شده، چند دقیقه ای آن را در شیر نمک زده یا خامه تازه یا سیب زمینی رنده شده بخوابانید. برای گرفتن بوی ماهی نیز می توانید به روغن، قبل از قرار دادن آن روی حرارت، آبلیمو اضافه کنید.

6.هنگام پختن حبوبات، داخل قابلمه چند قطره سرکه یا آبلیمو بریزید تا هم ظرف سفید بماند و هم طعم حبوبات بهتر شود.

7. برای جلوگیری از وا رفتن کوفته گوشت و برنج، در آب قدری آرد بریزید و حرارت را بالا ببرید.

8. اگر به غذا بیش از حد فلفل زده اید و خیلی تند شده است، چند دقیقه قبل از برداشتن از روی حرارت، آب یک عدد لیمو ترش تازه را در آن بریزید و خوب هم بزنید.

9. برای گرفتن بوی پیاز قبل از خرد کردن آن در غذا، اجازه دهید ۵ دقیقه در آبجوش قل بزند. حتی می توانید پیاز را برش بزنید و چند ساعتی در آب، روغن یا آبلیمو قرار دهید.

10. برای گرفتن بوی کلم در غذا می توانید از تکه ای نان خشک یا یک قاشق سوپخوری آرد استفاده کنید.

11. برای نگهداری سبزی ها بعد از شستشو، آنها را در حوله کاغذی بگذارید و بعد از گذاشتن در یک کیسه پلاستیکی، در یخچال قرار دهید.

12. اگر می خواهید رنگ و بوی ادویه های قرمزرنگ حفظ شود، آنها را در یخچال نگهداری کنید.

13.اگر گوجه فرنگی ای خریده اید که هنوز کاملا قرمز و رسیده نیست، چند روزی آن را در آفتاب یا محیط گرم بگذارید و بعد به یخچال منتقل کنید.

14. برای شستن قارچ هرگز آن را در آب خیس نکنید بلکه با کمک یک برس نرم قارچ را تمیز و با دستمالی مرطوب پاک کنید و بعد با آب (در حد یک آبکشی ساده) بشویید.

15.برای اینکه برنج سفید شود، می توانید چند قاشق غذاخوری ماست داخل ظرف برنج در حال جوش بریزید.

16.اگر برنج بیش از حد جوش خورد، ۳ ۲ قاشق غذاخوری آبلیمو به آن اضافه کنید تا وا نرود.

17.اگر می خواهید سیب زمینی هنگام پختن ترک نخورد، قبل از پختن کمی کره یا روغن روی آن بمالید.

18. برای ترد شدن کلم قرمز، مقداری آب داخل ظرف بریزید و روی اجاق بگذارید و ۲ قاشق غذاخوری سرکه به آن اضافه کنید. کلم ها را خرد کنید و داخل آب جوش و سرکه بریزید. بعد از مدت کمی آنها را آبکش کنید. اگر کلم خردشده را در ظرف فلزی بریزید و چند دقیقه داخل فریزر قرار دهید هم بسیار ترد خواهد شد.

19.برای سرخ شدن سریع تر پیازها، نصف قاشق چایخوری نمک به روغن درون تابه اضافه کنید. با این کار پیازها سریع تر سرخ می شوند و طعم بهتری پیدا خواهندکرد.

20.به جای شکستن تخم مرغ با لبه ظرف، از سطحی صاف استفاده کنید. به این ترتیب هرگز پوسته تخم مرغ وارد غذا نمی شود.




گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org




تاریخ: چهار شنبه 23 اسفند 1391برچسب:۲۰ فوت کوزه گری آشپزهای حرفه ای,
ارسال توسط حسین

شوربختانه این روزها در ایران رویکرد خوبی نسبت به پاسداشت افتخار آفرینان این سرزمین کهن دیده نمی شود. حتی گاهی می بینیم که عده ای به دنبال از میان برداشتن ارزش های ملی و حماسی ما هستند. نمونه ی بارز آن همین اخبار چند وقت پیش درباره ی مجسمه های ساری و یاسوج بود.

این در حالی است که در سراسر جهان از بزرگان این سرزمین به نیکی یاد می شود و در برخی از مکان ها بزرگداشت ایرانیان آنقدر شگفت انگیز است که از همه بیشتر خود ما ایرانیان شگفت زده می شویم.

از آنجایی که بر شمردن همه ی این موارد در این مجال نمی گنجد در این نوشتار به معرفی چند مورد جالب می پردازیم.

نقش برجسته کوروش در استرالیا

مجسمه فردوسی در ایتالیا

مجسمه خیام در اسپانیا

پور سینا و اصطلاحات علمی

 

 

 نقش برجسته کوروش بزرگ در سیدنی استرالیا

 

در پارک المپیک سیدنی استرالیا که یکی از زیبا ترین پارک های این کشور است نقش برجسته ای از کوروش بزرگ نگهداری می شود که حال و هوای خاصی به آن مکان داده است.

 این مجسمه که یک دوباره سازی از نقش برجسته ای به همین شکل در پاسارگاد است، توسط Lewis Batros  و با همکاری «فرشته صادق» ساخته شده است.

 جالب تر از همه، توضیحاتی است که در زیر این نقش برجسته نگاشته شده است که تصویر آن را در زیر می بینید:

 

همان طور که  مشاهده می کنید، در این توضیحات کوروش به عنوان  بنیان گذار اولین و بزرگ ترین جامعه ی چند فرهنگی ( جامعه ای که از اقوام مختلف با زبان ها و آیین های گوناگون تشکیل شده است ) در طول تاریخ بشر معرفی شده است و شیوه  اداره حکومت وی بر اساس احترام و بزرگداشت شأن انسانی بیان شده است. همچنین با اشاره به استوانه ی کوروش بزرگ آن را اولین اعلامیه ی حقوق بشر معرفی کرده است.

 

 

تندیس فردوسی در رم ایتالیا

 

در کشوری مانند ایتالیا که شاعران بزرگی همچون «دانته» را در تاریخ خود می بیند و آن هم در شهری مانند رم شاید تصور وجود چنین مجسمه ای سخت باشد. مجسمه ای بسیار زیبا، واقع در میدان فردوسی رم که185 سانتیمتر ارتفاع دارد و از مرمر سفید ساخته شده است.

شادروان «علی اصغر حکمت شیرازی» در خاطراتش این چنین می نویسد: «بعد از ساعت به منزل مراجعت کردیم. در سر راه در یک از میدانها کوچک ویلابورگز، محلّ زیبای که به نام «فردوس» موسوم است به «پیاتزا فردوس» قدر گردش کرده، تصمیم گرفتم که ان‏شاءاللّه اعتبار برا سفارت ایران بفرستم تا مجسمه فردوس را در آنجا نصب نمایند»

سر انجام ابوالحسن صدیق هنرمند ایرانی این شاهکار را خلق می کند. گوستینوس آمبروزی مجسمه‌ساز ایتالیایی با دیدن این مجسمه چنان تحت تاثیر قرار گرفت که در دفتر یادبود نوشت: دنیا بداند، من خالق مجسمه ی فردوسی را میکل آنژ ثانی شرق شناختم.

 

  

 

تندیس خیام در مادرید اسپانیا

 

اردیبهشت ماه امسال در مادرید اسپانیا اتفاق جالبی افتاد. محوطه دانشکده زبان و ادبیات دانشگاه کمپلوتنسه مادرید میزبان تندیس حکیم خیام نیشابوری شد. خیام با سـه لقب مهم  «منجم، ریاضی دان و شاعر» معرفی شده است.

محمدباقر خرمشاد رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سخنانش هنگام رونمایی این تندیس گفت: «به عنوان یک ایرانی جز تشکر چیزی نمی‌توانم بگویم.»

همــــان طور کـه می دانید خیام یکی از شخصیت های محبوب نزد علم دوستان جهان است و در همه جای دنیا از او به نیـکی یاد می شود.

 

 

اما بزرگداشت ایرانیان به تندیس ها محدود نمی شود. از آنجایی که بزرگان این سرزمین نقش اسـاسی در عــلم و فرهنـگ جهانیان داشته اند در بسیاری از مجامع علمی و فرهنگی از بزرگان ایرانی  به نیکی یاد می شود.

مواردی از این دست که بزرگداشت ایرانیان در جای جای این گیتی پهناور به چشم می خورد بسیار فراوان است. زیبنده است که از پور سینا هم یاد کنیم. پور سینا در دنیای امروز، به ویژه در غرب به آوی سنا (Avicenna)  معروف است. به منظور بزرگداشت وی نام Avicenna  را بر بسیاری از اصطلاحات علمی قرار داده اند.

اما این نوشتار را با تصویر زیر پایان می دهیم. یادبودی که به مناسبت درگذشت یکی از اساتید و هیئت علمی کالج سن آنتونیو امریکا که به اشعار مولانا - شاعر و عارف ایرانی - مزین شده ‌است:




تاریخ: چهار شنبه 23 اسفند 1391برچسب:بزرگداشت ایرانیان در سراسر جهان,
ارسال توسط حسین

● روغن آووکادو: سرشار از ویتامین ها و مواد چربی است که در بسیاری از کرم های زیبایی مخصوصاً کرم خاص پوست های خشک استفاده می شود. آن را به تنهایی یا همراه با روغن های دیگر از جمله روغن کنجد می توان به کار بست. پس از پاک کردن آرایش صورت، می توانید پوست صورت خود را با گوشت له شده آووکادو ی کاملاً رسیده بپوشانید. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در آرامش کامل استراحت کنید و بگذارید روی صورتتان بماند.

● آویشن: دم کرده تند و خوشبوی آویشن با ریختن یک مشت آویشن تازه و اکلیل کوهی در یک لیتر آب برای پوست صورت بسیار مفید و شاداب کننده است.

● اسطوخودوس: اگر چند قطره اسانس اسطوخودوس را به دست و پا بمالند برای جلوگیری از عرق کردن بسیار مناسب است. همچنین همین اسانس می تواند از پوسته شدن پوست های سوخته در اثر آفتاب جلوگیری کند. دم کرده ۲۰ گرم برگ تازه ی بنفشه ی معطر در ۲۵۰ گرم شیر جوشان ، اثر نرم کنندگی پوست دست و صورت را دارد، این محلول علاوه بر ایجاد طراوت و شادابی موجب سفید شدن پوست نیز می شود.

● بنفشه: پوست هایی حساس بیش از هرچیز از لوسیون دم کرده بنفشه بهره می برند. ۳۰ گرم گیاه را به مدت تقریبی یک ربع ساعت در یک لیتر آب جوش بریزید، صاف کنید و بگذارید کمی بماند و سپس به صورت کمپرس ولرم روی پوست صورت قرار دهید.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 23 اسفند 1391برچسب:,:: گیاهان و موارد مصرف در زیبایی ::,,
ارسال توسط حسین

در جهت تقویت هوش بهتر است از غذاهایی كه ارزش غذایی ندارند بپرهیزید، غذاهایی كه فقط باعث چاقی شما میشوند نه تنها حافظه شما را تقویت نمی كنند بلكه كلسترول خونتان را نیز بالا می برند. اما 10 ماده غذایی هم هستند که برای تقویت هوش در اولویت قرار دارند که به ترتیب زیر می باشد :

1. اسفناج : اسفناج به دلیل بافت های گیاهی كه دارد از بسیاری از بیماری ها در خانم های پیشگیری می كند. تحقیقات نشان می دهد خانم هایی كه از اسفناج و سبزی های سبز دیگری استفاده می كنند، پیر شدن سلول هایشان را به تاخیر می اندازند. اسفناج به دلیل آنزیم هایی كه در برگ های آن وجود دارد، سیناپس بین سلول های را تسهیل می بخشد و هوش را تقویت می كند. اسفناج دارای ماده دارویی به نام فولیك اسید است كه در جهت تقویت حافظه موثر می باشد و هم چنین برای افرادی كه دارای عارضه قلبی هستند نیز بسیار مفید می باشد. اسفناج حاوی مواد آنتی اكسیدان نیز می باشد.


2. قهوه :
قهوه دارای موادی مانند : آنتی اكسیدانها، آمینو اسید، ویتامین و مینرال است. بخصوص اگر دانه های قهوه را دم كنید و بخورید در جهت تقویت حافظه بسیار مفید می باشد. قهوه به دلیل كافئینی كه دارد در جهت تقویت حافظه مفید است. قهوه هم چنین بر ضد آلزایمر میباشد و با مصرف مداوم قهوه دچار آلزایمر نخواهید شد.

3. غلات : غلاتی مانند سویا، لوبیا، نخود فرنگی، عدس دارای روغن بسیار مفیدی هستند كه در جهت تقویت حافظه لازم می باشد.

4. میوه و سبزیجات :
میوه و سبزیجات دارای آنتی اكسیدان های بسیار مفیدی هستند. میوه و سبزیجات برای تقویت حافظه بسیار مفیدند.

5. تخم مرغ : تخم مرغ ماده بسیار مفیدی در جهت تقویت حافظه می باشد بخصوص این كه مادران باردار به هنگام بارداری و در هنگامی كه جنینی را در رحم دارند، تخم مرغ مصرف كنند در هوش فرزندشان بسیار موثر است.

6. ماست : آیا می دانید یك پیاله ماست دارای امگا 3 و دی اچ ای می باشد. امگا 3 و دی اچ ای مواد بسیار مفیدی در جهت تقویت حافظه می باشند. اگر فرزندتان در زمان رشدش هر روز ماست مصرف كند، تاثیر بسیاری را بر روی رشد او می گذارد.

7. انبه : این میوه ماده ی دیگری است كه در تقویت حافظه بسیار مفید می باشد. با این كه میوه چرب است و دارای بافتهای چربی می باشد اما باعث می شود كه گردش خون تسریع یابد. هنگامی كه گردش خون سریعتر شود باعث می شود خون بیشتری به مغز برسد و همچنین این میوه در حافظه نیز موثر است.

8. سیب زمینی : محققان استرالیایی به تازگی دریافته اند كه موادی مانند كربوهیدرات ها كه به وفور در سیب زمنی یافت می شوند باعث تقویت حافظه می شوند.

9. ماهی : ماهی نیز یكی دیگر از مواد غذایی است كه باعث تقویت و رشد سرییع تر سلول های مغز می شود و در نتیجه باعث تقویت حافظه می شود. ماهی برای عارضه ی قلبی نیز مفید است.

10. شكلات : شكلات نیز یكی دیگر از موادی است كه باعث تقویت حافظه می شود. البته بهتر است شكلات هایی را مصرف كنید كه یا تلخ هستند و یا شكلات هایی را كه حاوی شیر باشند.

مترجم : ندا فراهانی


ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 23 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط حسین

تا امروز از محصولات بهداشتی و آرایشی مختلفی استفاده کرده اید اما هیچکدام نتیجه مطلوبتان را ایجاد نکرده اند. با اینکه کرم های موضعی می توانند تغییرات خوبی در کیفیت پوست ایجاد کنند اما یک رژیم غذایی متوازن کمک می کند که مواد مغذی حتما جذب بدن شوند.

متخصصین اعتقاد دارند که هیچ چیز برای داشتن پوستی شاداب و جوان بهتر از رعایت یک رژیم غذایی مخصوص نیست که در آن از مواد غذایی استفاده می شود که بالاترین میزان ویتامین های ضدپیری را دارند. اما شاید فکر کنید که بهتر است با خوردن چند قرص ویتامین در روز کار خود را ساده تر کنید. اما بهتر است بدانید که مواد غذایی بهترین راه برای برآوردن نیازهای بدنتان است. استفاده از موادغذایی نه تنها انتخاب خوشمزه تری است، بلکه مکمل های غذایی همه ویتامین ها و مواد مغذی موجود در محصولات طبیعی را ندارند. در این مقاله کمکتان می کنیم بفهمید چطور با رژیم غداییتان، قابلیت بدن خود برای مقابله با چین و چروک را بالا ببرید.

 

تمشک

شیرکاکائو

کیوی و توت فرنگی

صدف

رب گوجه فرنگی

ماهی سالمون

 

توضیحات تکمیلی در ادامه مطلب



ادامه مطلب...
ارسال توسط حسین

محققان و متخصصان تغذیه به افرادی که قصد لاغری دارند مواد غذایی مفیدی را معرفی کرده‌اند که قادرند چربی‌های بدن را بسوزانند. توصیه می‌کنیم تا جایی که می‌توانید این مواد غذایی را جایگزین مواد غذایی پرکالری کنید. در مصرف هیچ ماده غذایی زیاده‌روی نکنید. صبور باشید و با اراده تمام به سوی خوش اندامی گام بردارید.

کلسیم و محصولات لبنی

روغن نارگیل

اسیدهای چرب اشباع نشده

پروتئین‌ها

ویتامین c

عسل

کاکائو

فیبرها


توضیحات کامل در ادامه مطلب



ادامه مطلب...
ارسال توسط حسین

پوست بدن شما اگر سالم و صاف و شفاف باشه، احساس خیلی خوبی به شما میده. برای داشتن همچین پوستی لازمه چند قانون ساده مراقبت از پوست بدن رو بدونید. تصویر زیر را ببینید. این ۹ راه ساده در زندگی روزمره همه ما می تونه عملی بشه و نتیجه اش پوستی است که از داشتنش راضی ایم.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 




تاریخ: چهار شنبه 23 اسفند 1391برچسب:,:: ۹ راه برای مراقبت از پوست بدن ::,,
ارسال توسط حسین

«وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاَّ لِیَعْبُدُون‏»(ذاریات: 56)

و من جنّ و انس را نیافریدم جز براى اینکه عبادتم کنند(و از این راه تکامل یابند و به من نزدیک شوند).

«سَنَفْرُغُ لَکُمْ آیُّهَ الثَّقَلانِ»(الرحمن: 31)

«ای گروه جنّ و انس به زودی به حساب شما خواهیم پرداخت».

 

 

 

 به علت نبود فضا در صفحه اصلی برای مطالعه بیشتر به ادامه مطلب مراجعه فرمایید



ادامه مطلب...
ارسال توسط حسین

کد جستجوگر گوگل برای وبلاگ

 

با این کد بیننده وبلاگ شما میتونه مطلبی که مورد نظرشه رو تو وبلاگتون جستجو کنه

Google

 

کد در ادامه مطلب



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 19 اسفند 1386برچسب:کد جستجوگر گوگل برای وبلاگ,
ارسال توسط حسین

چرا ارواح روی زمین می مانند؟

روحی كه بر روی زمین است هنوز كاملا از این دنیا جدا نشده و هنوز به دنیای دیگر، بهشت، برزخ و یا هرنام دیگری كه بر آن بنهیم سفر نكرده است. این ارواح روی زمین می مانند و خیلی وقت ها باعث می شوند ما روح ببینیم. دلایل این اتفاق گوناگون است. بعضی از این دلایل پیچیده و فقط مختص یك روح خاص است و بعضی دیگر ساده و قابل فهم می باشند. در اینجا چند دلیل شایع ماندگار شدن ارواح بر روی زمین را برمی شمریم:
برخی از ارواح درون یا نزدیك محل مرگ خود باقی می مانند. این حالت به ویژه زمانی رخ می دهد كه آن شخص به طور ناگهانی و غیرمنتظره از دنیا رفته باشد. این ارواح در حالتی از سردرگمی به سر می برند و گویی نتوانسته اند بپذیرند كه مرده اند. آنها در آن منطقه باقی می مانند و همیشه سعی دارند با كسانی كه آن اطراف هستند ارتباط برقرار كنند این نوع ارواح ممكن است در همه جا یافت شوند.

گاهی روح می فهمد كه مرده است و باید زندگی جدیدی را خارج از دنیای ماده آغاز كند، ولی به دلایل مختلفی همچون ترس از پایان زندگی و موجودیت، ترس از ناشناخته ها، ترس از به جهنم رفتن و یا به خاطر اعمال گذشته مورد قضاوت قرار گرفتن، خود نمی خواهند به آن دنیا بروند. این روح ها به خاطر ترس خودشان در این دنیا گرفتار می شوند.
پیام ارواح
ارواح دیگر در زمین می مانند تا كارهای نیمه تمام خود را به اتمام برسانند. آنها می خواهند مطمئن شوند كه عزیزانشان مشكل نخواهند داشت یا می خواهند پیغامی به آنها بدهند. این ارواح اغلب قصد ندارند برای مدتی طولانی در اینجا بمانند و وقتی به هدف خود رسیدند به سرای باقی می شتابند. ولی از آنجا كه زندگان نمی توانند پیغام های مردگان را به راحتی بگیرند و درك كنند، اقامت آنها در این دنیا طولانی می شود.
گناه هم می تواند دلیل این موضوع باشد. شاید این ارواح فكر می كنند عضو خوبی برای خانواده نبوده اند و زودتر از آنكه باید آنها را ترك كرده اند. به همین دلیل است كه خیلی ها معتقدند روح كسانی كه خودكشی می كنند یا به خاطر كار غلط خودشان مثل سهل انگاری، مصرف الكل یا اعتیاد از دنیا رفته اند در دنیا گرفتار می شود. آنها به خاطر كار خود احساس گناه می كنند.

ما زندگان هم ممكن است ارواح را پیش خود نگه داریم و به آنها اجازه رفتن ندهیم. در این حالت روح فرد از دست رفته به خاطر عشق و علاقه ما و عدم تمایلمان به ترك او در زمین سرگردان می شود تا روزی كه ما بتوانیم با رفتن او كنار بیاییم. این بیشتر در حالتی رخ می دهد كه شخص از دست رفته بدون مراسم تشییع و تودیع و بدون سوگواری مرده باشد. زندگان در این حالت احساس گناه دارند و احساس می كنند كاری برای او انجام نداده اند و حرفی را نزده اند و همین موضوع سبب می شود كه روح در اطراف ما بماند.




تاریخ: شنبه 19 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط حسین

نقاشی‌های باستانی مایاها که روز رستاخیز را رد می‌کردند

در آخرین کلان‌شهر شناخته شده مایاها که بخش اعظمی از آن کماکان حفاری نشده باقی مانده است، باستان‌شناسان موفق به کشف تنها نقاشی دیواری شناخته شده قوم مایا شدند که دیوارهای یک خانه باستانی را زینت داده بود. البته به گفته دانشمندان این نقاشی، یک نقاشی دیواری معمولی نیست. علاوه بر صحنه‌ای از یک شاه و ملازمانش که هنوز طراوت خود را حفظ کرده است، دیوارها مملو از محاسباتی هستند که به کاتبان باستانی کمک می‌کرده است تا مقادیر گسترده زمان را حساب و دنبال کنند. بر خلاف این ایده که مایاها پایان دنیا را برای سال 2012 پیش‌بینی کرده بودند (که مطمئنا اکنون می‌دانیم ادعای پوچی بوده است)، نشانه‌های روی دیوار تاریخ‌هایی از هزاران سال آینده را نشان می‌دهد.

مهمترین کشفیات دنیای علم در سال ۲۰۱۲ (+ تصاویر) www.taknaz.ir

                                                   



ادامه مطلب...
ارسال توسط حسین

ورزش چشمی برای کاربران کامپیوتر

 

پس از ساعت ها خیره شدن به صفحه رایانه روی صندلی بنشینید و به اتاقی که در آن هستید نگاه کنید و به طرح کلی هر چیز موجود در اتاق به دقت بنگرید. به عنوان مثال ابتدا به تلویزیون، سپس پنجره و... بنگرید. هدف از این کار حرکت مداوم و آهسته چشم است.

به گزارش جهان به نقل از تعامل، خیره شدن به صفحه مانیتور روی چشم ها فشار وارد می کند. کافی نبودن نور، کار طولانی مدت با رایانه، پلک نزدن و... باعث خستگی چشم می شود. امروزه میلیون ها نفر دچار خستگی مفرط چشم بر اثر استفاده از رایانه می شوند. خستگی چشم نه تنها باعث افت کار و افزایش اشتباهات فرد می شود بلکه درمواردی سردرد را نیز به همراه دارد. از آن جا که کنار گذاشتن رایانه ناممکن است انجام ورزش های چشمی مفیدی توصیه می شود تا این فشار کاهش یابد.

ورزش با کف دست: ابتدا درست و راحت بنشینید کف دست ها را به هم بمالید تا حرارت ایجاد شود. سپس دست چپرا روی چشم چپ و دست راست را روی چشم راست قرار دهید. بگذارید حرارت ایجاد شده چشم ها را گرم کند.

پلک زدن: پلک نزدن منظم یکی از عوامل مهم در ایجاد خستگی چشم است و باعث خشکی و خارش چشم می شود. باید خود را عادت دهید تا هنگام کار با رایانه هر ثانیه پلک بزنید.

چرخاندن حدقه چشم: این حرکت برای افرادی که ساعت ها جلوی صفحه رایانه می نشینند موثر است. برای انجام دادن این ورزش، چشم ها را ببندید و به صورت چرخشی حرکت دهید.

تمرین چشمی: پس از ساعت ها خیره شدن به صفحه رایانه روی صندلی بنشینید و به اتاقی که در آن هستید نگاه کنید و به طرح کلی هر چیز موجود در اتاق به دقت بنگرید. به عنوان مثال ابتدا به تلویزیون، سپس پنجره و...
بنگرید. هدف از این کار حرکت مداوم و آهسته چشم است.

تمرکز: استراحت بصری به خود بدهید و هر از گاهی روی شیء دیگری تمرکز کنید. لازم است نگاهتان را از روی صفحه رایانه بردارید و برای ثانیه یا دقیقه ای به چیز دیگری خیره شوید.

استراحت چشم: برای شروع در حالی که نشسته اید چشم ها را ببندید و تا حد امکان به بالا نگاه کنید برای لحظه ای چشمتان را در همان وضعیت نگه دارید سپس به پایین نگاه کنید. این کار را چند بار تکرار کنید. سپس چشم ها را باز کنید و به همه جا نگاهی بیندازید. چشم ها را دوباره ببندید و در حالی که پلکتان بسته است، چشم ها را به سمت راست و چپ حرکت دهید. این کار را چند بار تکرار کنید.




تاریخ: جمعه 18 اسفند 1391برچسب:ورزش چشمی برای کاربران کامپیوتر,
ارسال توسط حسین

 

چکیده:پزشکان چینی به منظور کاهش تیرگی چشم و به روش طب سوزنی توصیه کردند که اول از هر چیز مطمئن شوید که به اندازه کافی خوابیده‌اید

5220

پزشکان چینی گفتند که تیرگی زیر چشم یا دور چشم در اکثر موارد با پف نیز همراه است.

حلقه سیاه دور چشم در واقع یک خصوصیت ارثی است و از آنجایی که پوست موجود در این ناحیه، نازکترین پوست در کل بدن است رگهای خونی که از زیر آنها عبور می‌کند سبب به نظر رسیدن رنگ تیره در این قسمت می‌شود.

علت شایع دیگر آلرژی است که سبب خارش و سوزش در این ناحیه شده و بامالیدن و خارش پوست نازک آن سبب پارگی رگهای ظریف شده و پدیده تیرگی زیر چشم شدید‌تر می‌‌شود. از علل دیگر آن می‌توان از کم‌خونی یا کمبود آهن و حتی کمبود مواد آنتی اکسیدانیا ویتامین K نام برد.

پزشکان در طب چینی علت تیرگی یا حلقه سیاه دور چشم را از ضعف کلیه‌ها می‌دانند.

در واقع از نظر طب سنتی چین، کلیه‌ها دچار خستگی و زیادی کار شده‌اند و قادر به برقراری تعادل لازم بین هورمونها و مواد سمی ‌و رنگی نیست و سبب ایجاد و تشدید رنگدانه ها در زیر چشم و صورت می‌‌شود.

پزشکان چینی به منظور کاهش تیرگی چشم و به روش طب سوزنی توصیه کردند که اول از هر چیز مطمئن شوید که به اندازه کافی خوابیده‌اید (حداقل ۷-۹ ساعت در شب).

همیشه تعادل در غذا خوردن را رعایت کنید، به اندازه کافی بنوشید و از غذاهای سالم سرشار از انواع ویتامینها مانند هویج، سبزیجات، میوه ها بهره‌مند شوید.

سعی کنید روزانه دو فنجان اسفناج تازه مصرف کنید و همچنین روزی حداقل ۱۰ عدد بادام خام در میان وعده‌ها صرف نمایید و از خوردن غذاهای پرنمک خودداری کنید چرا که سبب تجمع آب در بدن شده و میزان پف زیر چشم را بیشتر می‌کند.

از زمانهای قدیم، خوردن گلابی به خصوص گلابی‌های آسیایی به دلیل سرشار بودن از آنتی اکسیدانها و مس و ویتامین C توسط پزشکان چینی برای کمرنگ کردن تیره گی زیر چشمها توصیه شده است.

به این منظور پزشکان چینی توصیه کردند که با مصرف این میوه معجزه‌گر در صاف و روشن کردن پوست خود موثر باشید.

شب قبل از خواب دو تا دستمال تمیز نمناک آغشته به آب خنک بر روی چشمان خود بگذارید، صبح که از خواب بیدار میشوید خواهید دید که چقدر پف زیر چشم شما بهتر شده است.

پزشکان همچنین توصیه کردند که دراز بکشید و در کمال آرامش قطعه هایی از خیار را روی ناحیه زیر چشم خود بگذارید همچنین می‌توانید از کیسه‌های چای سرد شده استفاده کنید چراکه تانن موجود در آن سبب کاهش سیاهی دور چشم می‌‌شود.

پزشکان افزودند: هر روز صبح و شب روغن بادام را به آرامی ‌به دور چشم بمالید و از کشیدن سیگار خودداری کنید.

آنها اشاره کردند که می‌توانید از کرمهایی با مارکهای معتبر و استاندارد برای پوشش نواحی تیره کمک بگیرد.


منبع : پـرتـال پـدیـدا




تاریخ: پنج شنبه 17 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط حسین

تجویز تماشای فیلم‌ های جنسی برای زوجینی که یکی از همسران یا هر دو به سرد مزاجی و بی‌میلی جنسی مبتلا هستند ممکن است که در کوتاه مدت موجب بهبودی روابط شود ولی در دراز مدت میتواند منجر به بروز مشکلات عدیده ای شود.

 

دیدگاه‌های متفاوتی وجود دارد اما از نظر اینجانب، تماشای فیلم‌هایی که با تصاویر جنسی همراهند، ممکن است در برخی موارد خاص در کوتاه‌ مدت موجب تحریک جنسی شود اما در درازمدت به عللی که ه آن اشاره می‌کنم به از هم گسیختگی روابط زناشویی می‌انجامد:

 

 

کاهش اعتماد به نفس:

 

تماشای فیلم‌های جنسی با توجه به رفتارهای اغراق‌آمیز بازیگران کم‌کم باعث می‌شود زوجین درباره طبیعی‌بودن عملکرد جنسی خود دچار تردید شوند و خود را بسیار ضعیف‌تر از آنچه هستند، بپندارند و از روابط زناشویی بیش از گذشته فاصله بگیرند.

 

 

مقایسه منفی:

 

جذابیت‌های اغراق‌آمیز و تصنعی چنین فیلم‌هایی گاهی باعث می‌شود جذابیت‌های همسر، کمرنگ شده و با تشدید بی‌میلی جنسی همسر، میزان فعالیت جنسی زوجین از مقدار فعلی نیز کمتر شود.

 

 

تقلید:

 

برخی رفتارهای بازیگران این فیلم‌ها با وجود جذابیت‌های بصری، گاه بسیار دردناک و آسیب‌زننده است و زوجین ناآگاه که سعی در تقلید از آن دارند، موجب بی‌رغبتی همسر به روابط زناشویی می‌شود.

 

 

وابستگی:

 

هرچند در ابتدای امر زوجین با قصد بهبود روابط فیمابین به تماشای چنین فیلم‌هایی می‌نشینند اما در ادامه، یکی از زوجین یا هر دو متوجه می‌شوند که اگر در گذشته وقتی را برای با هم بودن صرف می‌کردند اکنون همه یا بخشی از آن وقت را برای دیدن انواع و اقسام فیلم‌های مستهجن پر می‌کنند و به این ترتیب، فیلم‌هایی که قرار بود باعث نزدیکی بیشتر زوجین به یکدیگر شود اکنون عاملی برای فاصله بیشتر آنها از یکدیگر شده است.


منبع : پـرتـال پـدیـدا




ارسال توسط حسین
باورتون نمیشه ولی حدس بزنید !!
باورتون نمیشه ولی حدس بزنید !! + عکس - www.taknaz.ir title=
اگر تونستی حدس بزنی این چیه؟

.

.

.

.

.
.

یه راهنمایی: این عکس در سال ۱۹۵۶ گرفته شده.

حالا می تونی حدس بزنی؟

نه؟

یه کمی فکر کن بابا

.

.

.

بگم؟

اگه نتونستی جوابو پیدا کنی برو ادامه مطلب



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 17 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط حسین

              

دروغگویی و تاثیر آن برروی بینی انسان ها!!

به نظر می‌رسد ماجرای به وجود آمدن تغییر در بینی که در داستان پینوکیو مطرح شده بود...

به نظر می‌رسد ماجرای به وجود آمدن تغییر در بینی که در داستان پینوکیو مطرح شده بود، خیلی هم دور از واقعیت نباشد. دانشمندان می‌گویند اگرچه طول بینی ما بیشتر نمی‌شود، اما با دروغ،‌ دمای آن بالاتر می‌رود.
برای این که ببینید کسی دروغ می‌گوید یا نه، فقط کافی است یک اندازه‌گیری در مورد بینی‌اش انجام دهید، البته نه مثل پینوکیو، برای اندازه طول بینی، بلکه میزان دمای بینی.
به گزارش پاپ‌ساینس، محققین دانشگاه گرنادا، کشف تازه خود را اثر پینوکیو نام‌گذاری کرده‌اند و دلیل آن را هم حتما خودتان می‌توانید حدس بزنید!
بله ماجرای پسرک چوبی که وقتی دروغ می‌گفت،‌ طول بینی‌اش زیاد می‌شد! حالا مطالعات جدید محققین نشان می‌دهد که این داستان افسانه‌ای، خیلی هم دور از واقعیت نیست.

 

 

                                                             http://8pic.ir/images/rqp5fvesm0efcva03ml.gif

 

 

 



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 16 اسفند 1391برچسب:دروغگویی و تاثیر آن برروی بینی انسان ها!!,
ارسال توسط حسین

بوی بد دهان برای همه ما ناخوشایند است؛ نه تنها برای خودمان، بلکه برای اطرافیا نمان نیز. این مشکل اگر درمان نشود،سبب بروز مشکلاتی در روابط میان افراد نیز خواهد شد.

اگرچه بزاق دهان نوعی خمیردندان طبیعی محسوب می شود، ولی گاهی این خمیردندان طبیعی کفایت نمی کند و مجبورید به توصیه های زیر پناه ببرید. اما اگر توصیه های زیر هم نتوانست مشکلتان را رفع کند، احتمالا منشا بوی بد دهانتان دستگاه گوار ش است و باید بروید سراغ نسخه ای دیگر.

                                                        

 



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 15 اسفند 1391برچسب:13 راه آسان برای برطرف کردن بوی بد دهان,
ارسال توسط حسین
بسیاری از زوج های جوان به دلیل عدم آشنایی و نداشتن آگاهی کافی درباره نحوه برقراری روابط عاطفی و ارتباط جنسی با همسران خود، با مشکلات بسیاری مواجه می شوند و متاسفانه این مشکلات در برخی زندگی ها تبدیل به بحران شده و کار به جدایی می کشد. یکی از دوران حساس در روابط جنسی زوجین، دوران پس از زایمان است.
روزهای پس از زایمان و دوران شیردهی، تجربه جدیدی برای پدر و مادر است. تغییرات جسمی و روانی بسیار زیادی در بدن مادر ایجاد می شود بنابراین روابط جنسی نیز تحت تاثیر قرار می گیرد. مدیریت زوجین در کنترل مشکلات این دوران و حفظ رابطه مناسب از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
 
 



ادامه مطلب...
ارسال توسط حسین


خود ارضایی چیست؟ ارضا شدن به صورت غیر عادی بواسطه تحریک مجازی توسط عکس فیلم و یا شخصیت و انجام سکس خیالی در ذهن را خود ارضایی می نامند . یکی از بارز ترین مشکلات جوانان به خصوص در ایران به علنت نیاز میل جنسی و عدم دسترسی به جنس مخالف برای ارضا شدن این [...]


عوارض خود ارضایی و راه درمان و اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب


ادامه مطلب...
ارسال توسط حسین
ايدز روي موج جواني
جام جم آنلاين: اين آتشفشان خفته بزودي بيدار خواهد شد؛ انفجاري كه اگر به وقوع بپيوندد بيش از همه دامنگير جوانان خواهد شد. آمارها مي‌گويند بيش از 90 درصد موارد جديد ابتلا به ايدز در كشورمان از راه جنسي است و 25 تا 30 ساله‌ها بيشترين قربانيان آن محسوب مي‌شوند.
 
 
                                                                            


ادامه مطلب...
ارسال توسط حسین

به دلیل انباشت نمک در گودترین قسمتهای دریاچه که هنوز مقداری آب دارند و این رطوبت فعلاً مانع حرکت نمک می شود، توفان های بزرگ هنوز شکل نگرفته اند ولی با خشک شدن کامل دریاچه، از آذربایجان تا تهران در معرض ریزگردهای نمکی خواهند بود.



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

 


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

                               



ادامه مطلب...
ارسال توسط حسین
جام جم آنلاين: محققان آمريکايي و اسپانيايي در تحقيق بر روي اثرات زيانبار چاي سبز بر روي کبد و به طور کلي بدن را در طولاني مدت، شناسايي کردند.تا پيش از اين دانشمندان و پزشكان مصرف چاي سبز را توصيه مي‌كردند.
 

                                                            http://8pic.ir/images/rqp5fvesm0efcva03ml.gif



ادامه مطلب...
ارسال توسط حسین

محل زندگی اینترنت

 

 

 

http://8pic.ir/images/rqp5fvesm0efcva03ml.gif



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 7 اسفند 1391برچسب:محل زندگی اینترنت,
ارسال توسط حسین
آخرین مطالب